SPACE 9 / Workshop 6:

Immersive Experience


Workshop 7 was vooral informatief. Zo vond ik de presentatie van Lili Bartha over onder andere de immersive experiences in fashion, arts & culture, en de Gen-Z stroming die geen lijn trekt tussen Digital en Physical werelden interessant. Ook wat voor invloed de pandemie heeft gehad op het shopgedrag en de verandering aan behoeftes van de klant.

Ze liet mij nadenken over “What is the work about”, een hoop vragen die te maken hebben met waarom je een product tot stand brengt en waar het vandaan is gekomen waar ik mij zelf nog veel meer in mag gaan verdiepen. Daarnaast ook nadenken over hoe de klant/gebruiker iets ervaart: - aanwezigheid, - gedrag, -creatie

Ook leerde ze de klas kennis maken met onder andere STYLY, een online platform waar je je eigen wereld en games kunt samenstellen. Haar voorbeeld met STYLY en hoe makkelijk dit leek te gaan motiveerde mij het zelf uit te proberen.


Ook Troy Nachtigall vertelde ons zijn kijk op fashion en wat het betekent: “Form of technology”, “An everyday thing”, “Fashion is data as a material”.

Wat ik ook interessant vond was het moment dat hij wat dieper in ging op materiaal, vooral door zijn manier van kijken naar materiaal. Materiaal dat wij gebruiken in Fashion bestaat weer uit verschillend materiaal, maar zo vormt het ook compositie en betekenis.

Hier werd wat dieper op in gegaan door het veranderende systeem in de mode-industrie door de groeiende digital design wereld.

Tegenwoordig wordt er al meer gekeken naar stof/textuurvervangers zoals fruitleer, deze nieuwe innovatieve vervanger lijken ook daadwerkelijk op bijvoorbeeld leer. (- Appearance, -Authenticy).

Ik heb een poging gedaan mijn avatar in deze digitale wereld te plaatsen. Dit is gelukt, alleen is hert mij niet gelukt ook het materiaal mee te krijgen in STYLY.

Zoals ook terug te zien is in bijvoorbeeld de workshop 360 `scanning & Filming heb ik de afgelopen tijd een voorliefde voor het heelal en de lucht met ondergaande zon. Zodra ik zag dat ik voor de environment de keuze had uit verschillende luchten was mijn keuze al vrij snel gemaakt. Ook in STYLY heb ik een dromerige wereld gemaakt waarin ik zelf graag een rondje zou willen lopen.


3D HYPERCRAFT

EMMQUIRINA

(aantekeningen)


What is fashion?

Form of personal expression

Sociological aspect

Form of culture in art


-     Form of technology

-     An everyday thing

-     Fashion is data as a material


Selling point heft invloed op de sustainability – om het moment dat een kledingstuk is verkocht interesseert het duurzame proces niet meer.


Physical – digital -> eigen identiteit


Hoe kunnen we de waarde van kleding terugbrengen?