SPACE 9 / Workshop 5:

Digital & Spatial Sketching


Wederom ook weer een erg leuke les. Toen ik mij voor deze specialisatie aanmelden had ik niet gedacht met VR brillen te gaan tekenen. Dit is natuurlijk al erg leuk om te doen, maar dat de tekeningen vervolgens weer geplaatst kunnen worden in de andere programma's die ik in de afgelopen workshops heb leren kennen is heel interessant en leuk om met elkaar te kunnen linken. Ook ontdekte ik een functie in de VR-bril die een paspop in de VR ruimte plaatse, heel gaaf om direct om een lichaamsvorm te kunnen tekenen. Nu ik hier zelf mee heb mogen experimenteren snap ik ook dat er designers zijn die gebruik maken van VR voor het ontwerpen van hun kleding.

Daarnaast is het al een hele ervaring om in de ruimte te kunnen tekenen, en hier bijvoorbeeld omheen en doorheen te kunnen lopen. Deze ervaring zal ik dan ook zeker onthouden om eventueel als tool toe te kunnen passen tijdens ontwerpprocessen. Zo denk ik dat het voor mijzelf goed kan werken even te verdwijnen in die VR-wereld en lekker aan de slag te gaan met het tekenen/ontwerpen voor eventuele nieuwe inzichten.  

Brushes

De 3D tekening die ik maakte om een virtuele paspop heb ik geƫxporteerd naar CLO3D om te kijken wat de mogelijkheden en uitkomsten zijn.

De tekening heb ik om een avatar geplaatst op juiste grootte, en daarbij de materialen aangepast.

(placeholder)
(placeholder)
(placeholder)
(placeholder)

3D HYPERCRAFT

EMMQUIRINA