SPACE 9 / Workshop 1:
360 Scanning & Filming
Tijdens deze workshop leerde ik wat meer over maattabellen en realiseerde ik mij dat geen een maat hetzelfde is. Ik wist tot heden niet dat er natuurlijk mensen zijn die zich hierin verdiepen en daarbij de digitale kant binnen de fashionindustrie gebruiken. Daarbij was het ook interessant d.m.v. een app je eigen lichaam 3D te scannen en de kijken of de maten wel of niet kloppen met de scan.
Ik heb een poging gedaan tot 3D Bodyscanning, dit werkte helaas niet met de aangewezen software waardoor ik een 3D scan met een andere app heb uitgeprobeerd. Heel interessant hoever we al zijn met technologie dat we via een app/programma afbeeldingen van 2D naar 3D kunnen veranderen.
Van deze workshop trekt de 360 graden camera mij het meest. Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in video/film en editing, waardoor ik het leuk vind met video aan de slag te gaan, laat staan een 360 graden video.
Tijdens het experimenteren kwamen er ideeën naar boven voor het gebruiken van een 360 graden video voor bijvoorbeeld een shoot/promotievideo. Daarnaast is het gaaf om dit in de toekomst te gebruiken voor het vastleggen van een ruimte die bij een ervaring past van het presenteren van bijvoorbeeld een collectie, voor de ultieme beleving van de klant.
Voor de 360 graden video bedacht ik vrijwel direct de camera mee te nemen naar een plek waar ik graag kom om te genieten van het uitzicht en even weg te zijn van mijn soms chaotische ritme. De plek geeft mij rust en vreugde waardoor ik deze locatie vast wilde leggen voor de 360 graden opname, als wereld van mijn Phigital Self.
Zelf vond ik het eerste experiment niet experimenteel genoeg dus bedacht ik mij een experiment te doen met een lamp. Hierbij vroeg ik mij af of het zou lukken een soort gedachteloze ruimte te creëren en vast te leggen, alsof je in die ruimte zweeft. Dit is aardig gelukt.
3D Body Scanning
360 Video
Body Scanning met de app: MeThreeSixty
3D Scanning met de app: Qlone
3D HYPERCRAFT
EMMQUIRINA